لینوکس و مدیر شبکه جدیدش!

سلام

بتازگی توسعه دهنده های systemd که کهنه کارهای عرصه توسعه نرم‌افزارهای متن باز هستند تصمیم گرفتند که یک مدیر شبکه جدید برای لینوکس توسعه بدهند. این کتابخونه جدید که اسمش nettools هست قراره توسط دیوید هرمن و تام گاندرسون نوشته بشه. هدف اصلی nettools قراره شناسایی کردن conflict های آي‌پی سری چهار باشه همزمان که عهده دار DHCP, NDP, IPv4LL هم خواهد بود.

امکان جدید دیگری که nettools قراره ارائه بده APIهای یونورسال(عمومی) هست که قابلیتها بیشتری به لینوکسهای مدرن میده. متاسفانه زمانی که دارم این پست رو مینویسم اطلاعات بیشتری از قابلیت منتشر نشده ولی میتونید اسلایدهای این کتباخونه جدید رو اینجا مطالعه کنید و همچنین آدرس گیت‌هاب این کتابخونه همیشه در دسترس خواهد بود.

طی مراسم معارفه این ابزار تمرکز روی سرویس n-acd بود که توسعه دهندگانش مدعی بودند در دنیای مدرن که پراست از دیواسهای ریز و درشت مهمترین مشکل میتونه ناسازشکاری ‌آي‌پی هایی همتا باشه که این سرویس قرار بررسی کننده این مشکل باشه.

همچنین خیلی از حضار سوالهای جالبی مطرح کردند. به عنوان مثال پرسیده شد:

چرا از آي‌پی سری ۶ (ipv6) بهره نبریم؟

در پاسخ شنیدیم:

به این علت که بازار و کامیونیتی هنوز آماده مهاجرت به این نسخه از ip رو نداره. درسته که با مهاجرت خیلی از مشکلات حل خواهد شد ولی همچنان هزاران سرویس مهم در دسترس هستند که با نسخه جدید پشتیبانی نخواهند شد.

همانطور که  قبلا گفتم این پروژه بسیار جدیده و ممکنه مدتی زمان ببره که تبدیل به لایبرری استاندارد خیلی از پروژه‌ها بشه. باید تا اون موقع صبرکرد ودید که چه وضعیتی پیدا خواهند کرد.

 


دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: